Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag
elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli
szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási
folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken
rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.grisea.hu) és aldomainjein történő
jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető és letölthető, továbbá
bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.grisea.hu/hu/aszf
- Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Merán Grizelda Anna (e.v.)
A szolgáltató székhelye (és a panaszügyintézés
helye): Budapest 1037, Kőzet u.4/B
A vállalkozás üzleti tevékenységének (üzlete, telephelye)
postai címe: Budapest 1037, Kőzet u.4/B
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési
címe: grisea@grisea.hu
Telefonszáma: +36304980363
Adószáma: 69295962-1-41
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapesti Kereskedelmi
és Iparkamara
Telefonszáma: 06304980363
A szerződés nyelve: magyar
A szervert az Aruba Cloud biztosítja.
- Alapvető rendelkezések:
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös
tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező
rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen Szabályzat szeptember 18. napjától hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan
módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények:
szállítási költség változása, jogszabály-változás,
üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat
a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalon közzéteszi - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől
elállni, vagy azt felmondani. Felhasználók a weboldal használatával
elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos
valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete
és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- Regisztráció/vásárlás
- Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával
kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési
tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez
hozzájárul.
- Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles
a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén
a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja
felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
- A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért,
illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség
nem terheli.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért,
ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé
válik.
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások
köre
- A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre
vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz
szállítás díját. Külön csomagolási költség
nem kerül felszámításra.
- A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét,
leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek
adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
pontos időtartamáról.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás
ár kerül a Webáruház felületére, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani,
hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást,
amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak
megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől
akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő
eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő
értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény
nem határozza meg.
- A 4.4 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő
értékaránytalanság áll fenn a termék valódi
és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is
azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz
nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött
szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek
alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
- Rendelés menete
- Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a
webshopba / vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
- Felhasználó a megvásárolni kívánt terméknél
beállítja az alapanyagot illetve kiegészítőket, méretet.
- Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra
kattintva.
- Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba
helyezni, tovább böngészheti termékeinket. Ha nem szeretne további
terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. A „törlés” (kuka) ikonra kattintva
törölheti a tételt a kosárból.
- Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a
szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
- személyes átvétel (ingyenes) egyéni időpont egyeztetése
alapján, Budapest belvárosában vagy a telephely címén lehetséges.
- A futárszolgálat számára kiadjuk a megrendelés
során megadott szállítási címet, a hu vagy a
futárlista.hu szolgáltatásait használjuk.
-A személyes átvétel ingyenes.
-FUTÁRSZOLGÁLATTAL
MAGYARORSZÁG belföld: 2000 ft (1-2 napos szállítás)
EURÓPA: 6000 ft (1-3 napos szállítás)
EURÓPÁN KÍVUL: 10000 (1-3 napos szállítás)
Közvetlen banki utalás: A felhasználó a megrendelt termék(ek)
ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára
3 napon belül köteles átutalni. Miután az összeg a Grisea
bankszámláján jóvá lett írva, a Felhasználó
jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
Az összeg jóváírása után, a készleten
lévő ékszert 3 napon belül postázzuk vagy átvehetők személyesen.
Az egyedi vagy nem készleten lévő megrendeléseket 14 munkanapon
belül készítjük el, majd postázzuk, vagy lesznek átvehetők személyesen.
Bankkártyával: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Készpénzben: Személyes átvétel, készpénzes
fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Kérjük, a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék
ellenőrizni, és a szállítás során keletkezett esetleges károkról
jegyzőkönyv felvételét kérni, másként az ilyen jellegű károkért
nem tudunk felelősséget vállalni.
A megrendelt terméket futárszolgálaton keresztül szállítjuk ki. A
futárszolgálat számára kiadjuk a megrendelés során megadott szállítási
címet.
FUTÁRSZOLGÁLATTAL
- MAGYARORSZÁG belföld: 2000 ft (1-2 napos
szállítás)
- EUROPA: 6000 ft (1-3 napos szállítás)
- EUROPÁN KÍVUL: 10000 (1-3 napos szállítás)
Szűk, pontos, határidőjű szállításra való igényét kérjük
emailben tudassa velünk.
Postázási címe alapján, automatikusan szabja ki a rendszer a szállítási
árat. Automatikus visszaigazolást fog kapni, ami értesíti a
Felhasználót a megrendelés teljes áráról. A
szállítási költséget, együttesen, Direkt Átutalással
tudja véglegesíteni a vásárló. A várható teljesítéssel
kapcsolatban, ha az ékszer egyedi vagy nincs a készleten, felvesszük a megrendelővel
a kapcsolatot.
- Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél
vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba
felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk
a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még
egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát
(és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag
tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a
futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.
Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató
nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17
óra közötti időszakban.
- Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés/rendelés
elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését,
előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet
a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
kapcsolatos kívánságát.
- Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége
keletkezik.
- Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési
folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba,
ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során
lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza,
úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó
be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát,
majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot.
Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A
rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a
bevitt adtok javítására/törlésére.
- Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének
elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől
függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán
belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét,
ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó
rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás
csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés
akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót
a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
- A megrendelések feldolgozása és teljesítés
- A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is
van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta
után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy
mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
- Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől
számított 14 munkanapot vesz igénybe minden egyedileg készült
ékszer. Az ékszer futárszolgálattal történő kézbesítésére
vagy a személyes átvételre ezután kerül sor.
- Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog
tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár
megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
- Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó
vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély
akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik
személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő
átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta
meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
- Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő
megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF
szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem
nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó)
rendelkezésére bocsátani a dolgot.
- A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt
tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő
jogosult a szerződéstől elállni.
- A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a
szerződéstől elállni, ha
- a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta;
vagy
- b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás
felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési
időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét
azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem
áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul
tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget
haladéktalanul visszatéríteni.
- Elállás joga
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének,
továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül
indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a
megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult
Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha
a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés
megkötésének napjától számított 14 nap lejártát
követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást,
úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás
közlésétől számított 14 nap.
- A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében
meghatározott nyilatkozat-minta útján.
- Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól
a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó,
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
a terméket átveszi.
- Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási
jogát.
- A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak
kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
- Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség
nem terheli.
- Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő egyedileg, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen
a fogyasztó személyére szabtak, méreteztek.
- A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható,
az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő
alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után
nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást
követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke
a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére
csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül
sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás
a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek
ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében,
ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
- Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási
nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől
számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a
Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat
is.
- A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési
mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség
nem terheli.
- Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de
a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni
vagy Szolgáltató címen leadni.
- Fogyasztónak írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
- Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
- A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen
költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e
költség viselését.
- A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni
azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási
mód választásából adódik.
- A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg
vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott
arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni.
- Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban
(akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár
személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.
Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként,
csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket
postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja
vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
- A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető
el.
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve
itt
érhető el.
- Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
- Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak
minősülő Felhasználókat illeti meg.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt,
aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körében jár e.
- Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal,
úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató
elérhetőségein jelezni.
- Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a
termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta
előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő
elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni
14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára
adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés
esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
- A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított
14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14
napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni
14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az
áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
- A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni
azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási
mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
- Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása
eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék
esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől
számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
joggal.
- Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés
időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított
minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a
jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát
a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a
kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra
vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér
el.
Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén
a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet
a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye
alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy
– végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás
adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul,
de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon
belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági
igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által
felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
- Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása
szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag
a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó
általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával
vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell
bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre,
illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét
a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
- Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles,
ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
- Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő
a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása,
vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi,
az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása
szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek
- másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási
jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti,
a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással
kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást
vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...)
nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez
fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a
jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn
belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak
abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
- Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási
időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból
származó károkért.
- Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással
az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása
utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből,
illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól
(üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A szavatossági igény esetén történő
eljárás
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek
megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára
nem térhet el.
- A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása
(számlával, vagy akár csak nyugtával).
- A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek
a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
- A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
- A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a
fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
- Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási
igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása
esetén az elutasítás indokáról és a békéltető
testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül,
igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
- A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított
három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
- A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Vegyes Rendelkezések
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt
jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel
tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna
el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és
érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.
Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat
valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti
azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy
kikötés szigorú betartásához.
- Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
- Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik,
karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból
is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul
veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában
az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó
fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval
szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó)
belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan
illetékes.
- Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés
vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési
feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével
vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
- Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében
– nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó
állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési
helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi
szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő
fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével
kapcsolatos okok miatt.
- Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága,
lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi
alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és
az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302
RENDELET-nek.
- Panaszkezelés rendje
- Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben,
a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak
mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével
kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél
útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség
szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért
egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató
a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja
a vásárlónak.
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját
megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és
azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával
hatósági vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
- A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló
387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben
elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási
hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal
jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
- A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez
fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a
fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje
a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató
kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal
és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő
határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra
kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő
békéltető testület illetékes.
- A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési
platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel
az Európai Bizottság rendszerében, ide
kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja
be panaszáta fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek
címe: http://ec.europa.eu/odr
- Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét
biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a
területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására
terjed ki.
- Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás
nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében
lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell
megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és
perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló
tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége
megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott
kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek
tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- Szerzői jogok
- Miután a www.grisea.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www. grisea.hu
weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő
közvetítése, más módon való felhasználása,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- A www. grisea.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen
anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak
az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
- A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának
valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain
nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
- Tilos a www. grisea.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja
vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak
tisztességtelen módon történő létesítése; bármely
olyan alkalmazás használata, amellyel a www. grisea.hu weboldalon vagy azok bármely
része módosítható, vagy indexelhető.
- A www.grisea.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a
hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató
írásos hozzájárulásával lehetséges.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély
nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér
illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 12000 Ft,
illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi,
hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában
böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató
közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét
szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
- Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő
oldalon:
https://grisea.hu/hu/adatvedelmi-nyilatkozat
Budapest, 2019. 12. 12.